Klerendag: Tweedehands kledingmarkt

Van 12 oktober 2024 11:00 tot 12 oktober 2024 16:00

Het is Klerendag! En dat betekent de leukste tweedehands kleding scoren, gratis kleuradvies, leren creatief combineren en een toffe klerenworkshop.

In de centrale hal van de bibliotheek vind je een tweedehands kledingmarkt, met pareltjes uit de collectie van de Kledingbank. De Kledingbank is de plek waar jaarlijks meer dan 4000 Rotterdammers die om wat voor reden dan ook geen geld hebben voor kleding, worden geholpen aan een nieuwe garderobe. Op de Klerendag neemt de Kledingbank mooie stukken mee voor de verkoop. Kom dus langs en scoor iets unieks! Met de opbrengst ervan worden ondergoed en sokken gekocht voor de 4000 mensen die op jaarbasis langs komen.

Naast de rekken voor vintage schatten, zijn de stylisten van de Angel Fashion Academy weer aanwezig. Bij deze stylisten kun je terecht als je wilt weten welke kleuren jou nu echt staan. Een gratis kleuradvies duurt ongeveer 15 minuten.

Als je even helemaal niks wil kopen maar er wel ‘als nieuw’ uit wil zien, helpt Marsha van Rebel Remake je. Want met creatieve combinaties en kleine originele upcycling aanpassingen, blaas je huidige kleding nieuw leven in!

En er is meer te doen…
Op de Maakplaats (2e verdieping) hebben we een hele toffe klerenworkshop: Maak van je oude spijkerbroek een nieuwe tas. Vooraf een kaartje kopen is nodig. Op de jeugdafdeling (2e verdieping) hebben we een kinderkledingruilmarkt! Lever een kledingstuk in dat voor je kind te klein is en ontvang iets leuks in precies de goede maat.

• Locatie: Hal, Centrale Bibliotheek.
  • Tijd: 11:00 tot 16.00 uur
  • Toegang: gratis, vrije inloop