Pop-up Rotterdam Cultuurstad: Centrale Bibliotheek | OMI Stories about Architecture

Van 14 oktober 2024 15:28 tot 30 november 2024 17:28

De Centrale Bibliotheek is een van de drie locaties die van 5 september t/m 30 november 2024 centraal staat in de tentoonstelling Rotterdam Cultuurstad bij OMI (Schietbaanstraat 21). In de jaren '80 krijgen cultuur, toerisme en recreatie een grote impuls met talloze ideeën, prijsvragen en plannen voor een aantrekkelijker Rotterdam. Belangrijke culturele gebouwen uit die tijd zijn nu weer onderdeel van vernieuwing, waaronder de Centrale Bibliotheek. In een veelzijdige tentoonstelling wordt met maquettes, ontwerptekeningen, promotiemateriaal, films en foto’s de ontstaansgeschiedenis en de toekomst van deze cultuurgebouwen gepresenteerd.

Op de begane grond van de Centrale Bibliotheek is gelijktijdig een pop-up tentoonstelling te zien. Hier ga je terug in de tijd naar de eerste prijsvraag in 1978 voor de ‘nieuwe' Centrale Bibliotheek en de hevige discussies die dit veroorzaakte over de vormgeving van de stad. Ook zijn er foto’s van de opening van het gebouw in 1983 én de toekomstige plannen voor de verbouwing te zien.

Datum: 14 oktober t/m 30 november 2024
Toegang: gratis
Locatie: Voor de werkplaats op de begane grond van de Centrale Bibliotheek

Voor meer informatie over de expositie bij OMI zie Rotterdam Cultuurstad - OMI (omirotterdam.nl)