Expositie Vincent Mentzel in de Kiosk

Van 15 augustus 2024 10:00 tot 23 september 2024 21:00

Van 15 augustus t/m 23 september toont de Van Stolk Kiosk foto’s van Vincent Mentzel op de 1e etage van de Centrale bibliotheek Rotterdam.

Vincent Mentzel is fotojournalist en werkt sinds het begin van de jaren 70 als staffotograaf voor NRC Handelsblad. Sinds die tijd heeft hij zich ontwikkeld tot een van de bekendste Nederlandse fotojournalisten.

In de expositie worden foto’s getoond van onze ‘royal family’ waarin een jonge Willem-Alexander opgroeit. Ze roepen allerlei emoties en vragen op; heeft een koning persoonlijke vrijheid? Ben je vrijer wanneer je jong bent? Mag je spotten met de koning? Wat doet een altijd aanwezige camera met ons? Deze vragen hebben we niet alleen besproken met Vincent zelf maar ook met vaste bibliotheek bezoekers Khadija, Osaije, Ton, Alice, Maretta en Isabel.

Kom vooral kijken en pik een krantje mee!

Opening
Op donderdag 15 augustus om 16.00 uur wordt de tentoonstelling feestelijk geopend.

• Locatie: 1e etage Centrale Bibliotheek Rotterdam
  • Openingstijden: tijden openingstijden bibliotheek