Virtuele wandeling: IJsselmonde van toen en nu

Van 07 november 2024 14:00 tot 07 november 2024 15:30

Het Gilde Rotterdam presenteert in de filmzaal van Islemunda een virtuele historische én hedendaagse wandeling door Ijsselmonde.

Presentator Henk zal door middel van foto's van toen en nu een wandeling door dit mooie stukje Rotterdam maken. Tijdens het vertonen van de foto's zal er natuurlijk een hoop verteld worden. Zo kom je bijvoorbeeld te weten waar de naam 'Ijsselmonde' eigenlijk vandaan komt en waarom er een bever in het wapen staat. We 'lopen' vanuit de bibliotheek een mooi rondje, waarin we vanaf verschillende dijken kijken naar de wijken die zijn ontstaan, we wandelen langs pre-historische velden, vroegere schaapskooien en stellen vast hoe beoordelingscommissies voor nieuwbouw soms akelig niet hebben zitten opletten. Kortom: een gevarieerde wandeling met fotovergelijkingen tussen toen en nu.

Praktische informatie:

• Locatie: Bibliotheek IJsselmonde (Filmzaal Islemunda)
  • Toegang: gratis voor leden | € 2,50 voor niet-leden
  • Aanmelden: tickets aan de balie of via de button website

Donderdag 07 november 2024

Tijdvak