Peutervoorlezen (2 - 4 jaar)

Van 23 oktober 2024 14:00 tot 23 oktober 2024 14:30

Speciaal voor peuters wordt er elke woensdagmiddag voorgelezen in bibliotheek Ommoord. Kom samen met je kind langs en ontdek waar het verhaal deze keer over gaat.
Maak kennis met de verhalen over Kikker en zijn vriendjes, prinses Arabella en anderen. We lezen iedere keer voor uit een ander boek. De verhalen gaan over onderwerpen die passen bij de leeftijd van jouw kind.
Voorlezen is een echte win-winsituatie: het is niet alleen heel leuk voor de kinderen, maar ook goed voor hun taal- en spraakontwikkeling. Voorlezen prikkelt de fantasie, stimuleert de sociaal-emotionele vaardigheden en heeft een gunstig effect op het zelf leren lezen. Een verantwoord uitje met de kinderen dus!
TIP: Ben je lid van de bibliotheek en wil je het voorlezen even uitbesteden? Dat kan! Bij de Voorleeshoek en Bereslim vind je prachtige online prentenboeken. Kijk hier voor meer voorleestips.

• Toegang: gratis
• Aanmelden: niet nodig